enova365 – split payment

wpis w: Aktualności | 0

Nowe zasady opłacania faktur wchodzą w życie od 1 lipca 2018 – są one nieobowiązkowe.

Split payment daje nabywcy możliwość decydowania w jaki sposób opłaci fakturę. Na jedno konto bankowe lub w metodzie split payment (podzielona płatność), gdzie kwota netto trafia na konto firmowe, a kwota VAT na osobno dedykowane konto.

Metodą split payment będą mogły być regulowane płatności za fakturę, które:

  • mają wyraźnie wyszczególniony VAT.

Spilt payment nie będzie dotyczył płatności:

  • w kwotach innych niż PLN.
  • nie objętych kwotą VAT np. za usługi,

Środki, które znajdą się na koncie VAT będą przeznaczone tylko do zapłacenia podatku.

Ministerstwo Finansów zdecydowało się na taki krok, aby uszczelnić system podatkowy.

System enova365 oczywiście przygotował, w ramach gwarancji programu, obsługę rozliczeń realizowanych zarówno w modelu tradycyjnym, jak i split payment.

 

 

Zobacz spotkanie ekspertów

21 czerwca 2018 przedstawiciele trzech obszarów: bankowości, finansów oraz oprogramowania ERP, spotkali się, aby rozwiać Twoje wątpliwości dotyczące MPP:

  • kogo ma obowiązywać split payment?
  • czy trzeba będzie płacić podwójnie za przelew?
  • czy nastąpi zmiana w sprawozdaniach finansowych?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zmiana objęła już Twoje przedsiębiorstwo, czy może masz jeszcze czas na przygotowanie się?

Nieważne na jakim etapie jesteś – przyda się uporządkowanie wiedzy
o split payment!