Moduł wspiera prowadzenie rozrachunków z kontrahentami za pośrednictwem usługi płatności masowych

Kontrahenci często nie pamiętają, by zamieścić szczegóły płatności w tytule przelewu, co znacznie utrudnia identyfikację, natomiast zawsze zwracają uwagę na poprawność rachunku, na który dokonują wpłaty. Rozwiązanie może współpracować z dowolnym bankiem w Polsce, w standardzie dostępne są formaty importu dla najpopularniejszych banków, a listę można w łatwy sposób rozbudować o kolejne banki (Producent enova365 bezpłatnie tworzy nowy format importu na podstawie odpowiednich dokumentów z banku dostarczonych przez Klienta).

Dla kogo:

  • Firmy, które oferują swoje produkty lub usługi znacznej liczbie odbiorców
    – Przedsiębiorstwa z branży telekomunikacyjnej
    – Dostawcy Internetu, telewizji cyfrowej lub kablowej
    – Sektor utilities (zakłady energetyczne, zakłady gazownicze, wodociągi)
    – Firmy ubezpieczeniowe
    – Spółdzielnie mieszkaniowe
    – Uczelnie
    – Zarządcy wspólnot mieszkaniowych

Funkcjonalność:

Generowanie numerów indywidualnych rachunków wirtualnych podczas wprowadzania faktury sprzedaży dla:

  • kontrahenta (najbardziej popularny – każdemu kontrahentowi przypisany zostaje jeden numer rachunku wirtualnego, na który będzie kierować swoje zobowiązania wobec wystawcy płatności),
  • każdej należności
  • albo dla każdego dokumentu, w zależności jak Klient ustali z bankiem.

Importowanie do enova365 pliku z elektronicznym zestawieniem operacji bankowych

dostarczonego przez bank. Podczas importu:

  • program automatycznie rozlicza (paruje) wpłaty z należnościami na podstawie zgodności numeru rachunku,
  • użytkownik może dodawać szczegółowe atrybuty (cechy, opisy analityczne) do każdej z operacji bankowych już podczas importu, jak i bezpośrednio po nim (możliwość taką dają matryce definiowalne dla poszczególnych typów wpłat/wypłat – mechanizm identyczny jak w przypadku enova365 Elektroniczne Wyciągi Bankowe).

Benefity:

  • znaczące przyspieszenie wprowadzania danych do systemu,
  • automatyzacja rozliczania płatności,
  • obniżenie kosztów obsługi należności,
  • możliwość nanoszenia informacji istotnych księgowo przez osoby nieposiadające specjalistycznej wiedzy (standardowe mechanizmy programu – matryce),
  • wsparcie działu księgowego poprzez naniesienie w dokumencie źródłowym (wpłacie/wypłacie, operacji bankowej) szczegółowych atrybutów (cecha, opis analityczny), które zostaną wykorzystane do automatycznego zaksięgowania wyciągów.