Pracownicze Plany Kapitałowe bez tajemnic

wpis w: Aktualności | 0
Dowiedz się, jak przygotować firmę do wprowadzenia Pracowniczych Planów Kapitałowych.

Pracownicze Plany Kapitałowe to nowy, obowiązkowy z punktu widzenia pracodawcy, a dobrowolny dla pracownika, system długotrwałego oszczędzania, którego celem jest gromadzenie dodatkowych środków pieniężnych na poczet przyszłych emerytur.
 
PPK obowiązują już od trzech tygodni, na razie w firmach z ponad 250 pracownikami. Kolejne grupy przedsiębiorstw będą z czasem obowiązkowo dołączały do programu. Nie zwlekaj – pobierz poradnik Pracowniczych Planów Kapitałowych i zdobądź wiedzę, potrzebną do wdrożenia PPK w firmie!
 
Z e-booka dowiesz się:
  • kiedy musisz wprowadzić PPK;
  • kogo nie dotyczą nowe przepisy;
  • jak poinformować o PPK pracowników;
  • jak wdrożyć PPK w swojej firmie;
  • w jaką technologię zainwestować.

Pobierz e-booka

Funkcje, które spełniają oczekiwania przedsiębiorców oraz spełniają wymogi stawiane przez ustawodawcę
Nowe procesy, które muszą być obsługiwane przez system ERP 

  • Bieżące naliczenie i odprowadzanie wpłat
  • Przyjmowanie i ewidencjonowanie oświadczeń pracowników o wstąpieniu, rezygnacji, zmianie wpłat na PPK
  • Terminowe przekazywanie informacji do pracowników oraz instytucji finansowych
  • Prowadzenie aktualnej dokumentacji o PPK i jej archiwizowanie
  • Procedury związane z zatrudnieniem nowego pracownika i włączeniem go do programu
  • Zmiana instytucji finansowej

Chcesz wiedzieć więcej? Obejrzyj webinarium
Przedstawiciele instytucji finansowej oraz oprogramowania ERP, spotkali się, aby rozwiać Twoje wątpliwości dotyczące PPK:

  • Jak przygotować firmę do wdrożenia pracowniczych planów kapitałowych?
  • Podmioty uczestniczące w procesie: przedsiębiorca, instytucja finansowa, państwo, portal PPK – omówienie procesu 
  • PPK a nowy pracownik
  • PPK a urlop macierzyński/wychowawczy

Obejrzyj debatę ekspertów:
W studiu TVN24BiS odbyła się debata “HR w obliczu zmian”, poświęcona m.in. tematyce Pracowniczych Planów Kapitałowych. W debacie wzięli udział:

  • Grzegorz Łętocha – Członek Zarządu oraz Dyrektor ds. Ryzyka Inwestycyjnego i Finansów w Nationale Nederlanden PTE S.A.
  • Joanna Narkiewicz-Tarłowska –  Dyrektor zespołu zajmującego się doradztwem m. in. w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych,  PricewaterhouseCoopers
  • Iwona Wołkiewicz – Ekspert Prawa Pracy, doświadczony trener i wykładowca.  Wieloletni praktyk na stanowiskach Specjalisty ds. Administracji Personalnej, HR Business Partner
  • Jadwiga Wojtas – Dyrektor ds. Produkcji i Rozwoju enova365, Soneta sp. z o.o

Sprawdź najważniejsze daty – PPK – kiedy w mojej firmie?

Zobacz infografikę

Proponowane rozwiązanie: